vrijdag 20 maart 2015

Over het nut van het hebben van doelen

Doelen stellen, je droombaan beschrijven, de zoektocht naar geluk. We zijn er maar druk mee. In je kracht zitten, dichtbij je passie en doen wat je leuk vindt. Zeker. Mijn blogs staan er ook bol van. Mijn hele boek draait erom.

Sinds mijn trip naar San Francisco in oktober waar ik Eckhart Tolle en Arianna Huffington heb gehoord over het leven in het heden ben ik helemaal los. Ja, het hebben van doelen is absoluut belangrijk. Zonder doelen ben je doelloos en moet je vertrouwen op het lot dat je de juiste kant op gaat. Statistisch gezien is de kans dat je van de 360 graden net die juiste richting treft natuurlijk klein. Het hebben van doelen geeft richting, geeft ook wel zin aan je leven.
Over het leven in het heden heb ik inmiddels mijn punt wel gemaakt. Het is zonde om je hele leven alleen maar bezig te zijn met het nastreven van je doelen, terwijl ondertussen je leven aan je voorbij vliegt. "Life is what happens while you're busy making other plans", zei John Lennon even geleden al.

Over je eigen plan trekken, jezelf zijn en de relatie met stress en burn-out heb ik mijn mening ook wel gedeeld. Als je jezelf niet bent ga je jezelf tegen komen.

OK. De inleiding is nou wel klaar.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten