zaterdag 22 juli 2017

Over de wisselwerking tussen je aanleg en je omgeving

Ons DNA is een product van eigenschappen die we van onze ouders mee hebben gekregen. Ik heb het vaak over 'aangeboren' eigenschappen. Naast die aangeboren eigenschappen heb ik het dan over de 'omgeving'. In mijn blog begin mei beschreef ik nog hoe 30% van je geluksgevoel aangeboren is en hoe 25% door verschillen in levensomstandigheden (toeval en omgeving) wordt bepaald.
Inmiddels ben ik weer wat verder met mijn onderzoek voor mijn tweede boek 'En nu echt!' en kom ik er achter dat de factor 'omgeving' een zeer interessante is.

Al vanaf de conceptie begint de omgeving op ons in te werken. Daarmee is de term 'aangeboren' versus de 'omgeving' al meteen wat discutabel.

Lees verder op bijoeben.nl.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten