zondag 10 mei 2015

Over wat we nou eigenlijk aan het nastreven zijn

"Geluk is blijven verlangen naar wat je al hebt.". Dat was het antwoord dat ik een van onze young aan refereerde. De jonge collega vroeg naar de definitie van geluk. Deze definitie leerde ik in Cambridge. En hij is erg mooi.
professionals vorige week donderdag gaf. We gaven voor de tweede maal onze training 'En nu ik'. Een tweedaagse training over doelen, assertiviteit, zelfvertrouwen, beïnvloeding, conditionering, mentale instelling en geluk, waar ik al eerder

Geluk is erg persoonlijk. Voor gelukkig worden is geen standaard werkwijze beschikbaar, wel is de allerbelangrijkste voorwaarde dat je weet wat voor jou geluk definieert.

Twee maanden terug schreef ik over de definitie van rijkdom. Ik concludeerde: echt rijk word je als je de vrijheid hebt je leven zo in te richten zoals je dat zelf wil.
In die blog had ik het kort over goede doelen op het gebied van ontwikkelingshulp. Over de vraag waarom wij onze denkbeelden over geluk opdringen aan de rest van de wereld.

Geluk, gelukkig worden, gelukkig zijn, jezelf zijn, je passie volgen en aan de andere kant stress, en burn-out zijn enorm populaire thema's. Ik schrijf nu mijn 116e blog en het grootste deel draait om deze onderwerpen. Mijn boekenkast staat er vol mee en mijn newsfeeds overspoelen mij met nieuwe informatie. We zijn er maar druk mee. Gelukzoekers.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten