dinsdag 26 mei 2015

Over een geluksmodel dat iedere organisatie zou kunnen gebruiken

"Als je medewerkers vrijheid geeft zullen zij meer verantwoordelijk gaan handelen", concludeerde ik in mijn blog van 5 mei dit jaar. Ik baseerde mij op boeken en andere schrijfsels van Ben Kuiken en Jeffrey Wijnberg. Een mooi thema, zo op Bevrijdingsdag.

De tevredenheid, de productiviteit, de klantgerichtheid, het rendement en de ontwikkeling van een medewerker in een organisatie zijn lang niet altijd op elkaar uitgelijnd. Dit terwijl ze veel meer met elkaar te maken hebben dan het misschien zou lijken.

Ik ga weer eens op zoek naar 'connecting the dots'. Er is een hoop geschreven over hoe je medewerkers zo aanstuurt dat je er zoveel mogelijk aan hebt. Waar ligt nou de balans tussen al die waarheden? Uiteindelijk heeft dit voor mij uitgemond in een nieuw model.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten