woensdag 22 februari 2012

Over kleermakers en gereedschapskisten

Doordenkend over mijn laatste blogpost heb ik nog wel een belangrijke toevoeging te maken. En ik zeg het vooraf: dat doe ik niet om mijn eigen baan zeker te stellen.
In die laatste post vergelijk ik PMO met een maatpak. Een concept dat zich niet laat vatten in vastgestelde patronen. Geen confectie uit het rek, maar maatwerk van professionals. Dit betekent echter ook dat, om de metafoor nog even vast te houden, de kleermaker verstand van zaken moet hebben, de juiste ervaring, maar zeker ook de juiste stoffen, voering, draden en knopen. En een schaar, een meetlint, naalden en spelden. En dat hij kan putten uit een set basisontwerpen waar hij het maatpak op baseert. Geen maatwerk uit de losse pols dus, maar gestandaardiseerd maatwerk.

Lees verder op bijoeben.nl...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten