woensdag 12 januari 2011

Over hoe we er zelf voor zorgen dat we geen service krijgen

Met dank aan Youp is er nogal veel aandacht voor het fenomeen 'klantenservice' geweest eind vorig jaar. Iedereen heeft wel ervaring met het niet krijgen van service als klant.
Het is ook wel een interessante kwestie. Aan de ene kant is de maatschappij aan het individualiseren. Ieder voor zich, persoonlijke ontwikkeling, zelfontplooiing... Dit leidt onder meer tot flexibilisering: parttime werken, thuis werken, jobhoppen, ZZP'en... De technische mogelijkheden breiden zich uit. De concurrentie wordt heviger. De druk op kosten is hoog.

De eisen van de klant worden hoger. De concurrentie ligt op de loer. Het vergelijken van aanbieders is door internet kinderspel. De uitwisselbaarheid van dienstverleners is ook hoog. De merkvastheid neemt af, dus de overstap naar een andere provider is snel gemaakt. Het binnenhalen van klanten met lage tarieven lijkt belangrijker dan het behouden van klanten met goeie service. Terwijl bestaande klanten altijd meer opleveren dan nieuwe, dat weten we allemaal.

Lees verder op bijoeben.nl...

1 opmerking:

  1. http://www.dumpert.nl/mediabase/1297411/4822f995/mobistar_pwned.html

    SAR

    BeantwoordenVerwijderen