maandag 19 mei 2014

Over de reden dat mijn boek zo'n ingewikkelde titel heeft

Het fascineert mij hoe druk we allemaal zijn met persoonlijk leiderschap, persoonlijke ontwikkeling, onszelf vinden, zingeving, passie, geluk... En bij 'we' hoor ik natuurlijk zeker.
Het verbaast me niet. Het fascineert me. Het verbaast me niet omdat we nou eenmaal niets beters te doen hebben dan dat. Een luxeprobleem. Het fascineert me omdat het zo complex is. En omdat een van mijn hobby's het ontrafelen van complexiteit is (ook een luxeprobleem), houd ik me daar dus geregeld mee bezig. En daar schrijf ik dan over. Want omdat ik niet op dieren hoef te jagen en me zelfs geen zorgen hoef te maken over of ik morgen wel te eten heb, heb ik daar tijd voor.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten