zaterdag 18 september 2010

Over jouw rol in de branding

Ieder mens is een merk. Juridisch gezien al snel een beschermd merk ook trouwens. De meeste mensen doen hun eigen PR en marketing. Alleen lang niet iedereen doet dat actief. Sterker nog, meestal is men niet eens op de hoogte van het feit dat deze staftaak, naast finance & control (je rekeningen betalen) en inkoop (de boodschappen) bij henzelf is belegd. Natuurlijk kan je dit allemaal outsourcen. Veel gemakkelijker is het om zelf na te denken bij het neerzetten van de gewenste uitstraling in de markt.

Het kan zijn dat ik toevallig de juiste media scan, maar ik word doodgegooid met de term 'personal branding'. En ik vind het een mooi concept. Het komt er op neer dat door het effectief inzetten van social media (LinkedIn, Facebook, Hyves, Twitter, blogs, persoonlijke pagina's), je je eigen imago maakt. Er zijn zelfs boeken en cursussen over dit thema verschenen. En je kunt een MBA personal branding volgen.

Lees verder op bijoeben.nl...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten